recept | sütőtökös zabkása


Amilyen rég volt ételrecept a blogon, annyira ideje volt már hoznom nektek egy újat. :) 
Kicsivel több, mint egy fél éve áttértem az egészséges életmódra - tudjátok, napi ötszöri étkezés, ivás, alvás, edzés, minden a helyén, szóljatok, ha bővebben fejtsem ki, mínusz 30 kilóval már tapasztalatból tudok beszélni nektek :) -, ezért kiestek a pixisből az iskolába menet megvett és elfogyasztott reggelik. Az időm viszont nem lett több, ezért mindig gyorsan elkészíthető, kevés törődést igénylő ételeket kell kitalálnom vagy keresnem, aminek tökéletes alfaja a zabkása.

Hozzávalók:
  • 2 evőkanál sütőtökpüré
  • 100 ml szójatej
  • vaníliakivonat (nálam egy nagyjából egy kupaknyit jelent a Dr Oetkeres fajtából, de ez abszolút ízlés kérdése)
  • édesítő (néhány csepp, de én nem szeretem túl édesen - cukor, méz, juharszirup, almaszósz, amit csak szeretnétek! Arra ügyeljetek egyedül, hogyha többet használtok ezekből, több zabpehely kellhet bele a megfelelő állag elérésének érdekében.)
  • víz
  • sütőtökfűszer (nekem ez egy csapott mokkáskanál, de én imádom a fűszeres ízeket, kevesebb is bőven elég lehet)
  • 5 evőkanál aprószemű zabpehely

Először a tökpürét, szójatejet és vaníliakivonatot összedolgoztam botmixer segítségével egy mérőedényben - ezzel sokkal krémesebb, egyenletesebb állagot lehet elérni. Utána annyi vizet adtam hozzá, hogy pont 150 ml folyadék legyen a pohárban. Ezután pedig csak felraktam a tűzre, hozzáadtam az édesítőt, a zabot, a sütőtökfűszert, aztán néha megkevergetve készre főztem. Ez nagyjából 5 percet vett igénybe, pont belefér egy ágyazás és macskaetetés :D

Ti szeretitek a sütőtökös ételeket? :)






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése